top of page
  • תמונת הסופר/תאיגוד מונטסורי ישראל

"לחקור את העולם: פעילויות מונטסורי בגילאי 3-6 לגיאוגרפיה ומדעים "

עודכן: 16 בינו׳

חינוך מונטסורי מדגיש את החשיבות של שילוב גיאוגרפיה, פיזיקה ואסטרונומיה בתכנית הלימודים לילדים בגילאי 3-6. נושאים אלו מוצגים לילדים באמצעות פעילויות מעשית שנועדו לקדם חקר, גילוי וסקרנות לגבי העולם הסובב אותם. הנה כמה פעילויות וחומרים מונטסורי המתאימים לילדים בגילאי 3-6:


גֵאוֹגרַפיָה:


מפות פאזל: מפות מונטסורי של יבשות, מדינות או אזורים שונים שילדים יכולים להרכיב כמו פאזל עוזרות לפתח את המודעות המרחבית והידע של הילדים בגיאוגרפיה מההתחלה. הבסיס יהיה היבשות, לכל יבשת יש צבע מסוים לאורך כל שלבי הלימוד של המפות.




טיולי טבע: חקירה והתבוננות בנופים ואזורי טבע שונים היא חוויה חושית המסייעת לילדים ללמוד ולזכור. זוהי הזדמנות חינוכית מצוינת לדבר על טופוגרפיה שונה והיבטים שונים של הטבע.

לימודי תרבות: פעילויות כמו שימוש בקלפים, הכנת מאכלים מתרבויות שונות, למידה על בעלי חיים שונים מכל העולם, תחפושות ועוד עוזרות לילדים לפתח את ההבנה שלהם לגבי המגוון התרבותי וכבוד לנקודות מבט שונות.

צורות אדמה ומים: ניתן להציג לילדים מודלים תלת מימדיים או כדור תלת מימד עם הטבעה/הטבעה של אזורים בעלי מאפיינים גיאוגרפיים שונים, כגון הרים, איים ואגמים. פעילות זו עוזרת לילדים לפתח את ההבנה שלהם בגיאוגרפיה פיזית.





מַדָעים:


כוח משיכה ומשקל: ניתן להשתמש במחקר ובדיקה של חפצים וחפצים שונים כדי למצוא את האיזון והקשקשים למשקל. פעילויות תנועה כמו קפיצה ואיזון יכולות גם לעזור לילדים להבין מושגים כמו משקל וכוח משיכה.

גוף האדם: פעילויות הכוללות מחקר וגילוי איברי גוף האדם, מדידת גובה, הבדלים בין המינים ועוד עוזרות לילדים להבין את האנטומיה ותפקודי הגוף. פאזלים או משחקים אחרים יכולים גם לעזור לילדים ללמוד ולזכור את השמות של איברים שונים.


אסטרונומיה: חקר היקום ולמידה על כוכבי לכת, כוכבים וקבוצות כוכבים יכולים לעורר את סקרנותם של ילדים ולעזור להם לפתח את ההבנה שלהם במושגי אסטרונומיה. פעילויות כמו שימוש בתרשים כוכבים או יצירת מודל של מערכת השמש יכולות להפוך את הלמידה על אסטרונומיה למהנה ומרתקת.


משחק אור וצל: שימוש במקורות אור וחפצים שונים כדי ליצור צללים ולחקור את תכונות האור עוזר לילדים לפתח את ההבנה שלהם במושגים בפיזיקה כמו אור, צל והשתקפות.

גינון: פעילויות הכוללות שתילה וטיפול בצמחים עוזרות לילדים לפתח את ההבנה שלהם במערכות טבעיות ובקשר בין יצורים חיים.


מגנטים: פעילויות כוללות מגנטים עוזרות לילדים לפתח את ההבנה שלהם לגבי תכונות מגנטיות וכיצד ניתן להשתמש במגנטים בחיי היומיום.



על ידי מתן מגוון של חומרים ופעילויות לילדים המבוססים על תחומי העניין והיכולות הטבעיים שלהם, חינוך מונטסורי מסייע לילדים לפתח את ההבנה שלהם בגיאוגרפיה, פיזיקה, אסטרונומיה ונושאים אחרים בצורה מהנה ומרתקת, תומך תמיכה בהתפתחותם החברתית והרגשית.


#חינוךמונטסורי#ללמודחינוךמונטסורי#עמותתאידוקה#איגודמונטסוריישראל#הגילהרך#מונטסוריישראל

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page